Az autópályák bizonyos esetekben ideálisabb választásnak bizonyulnak az utazások alkalmával, mintha az emberek a városokon keresztül szeretnék elérni az úti céljukat. Pályán gyorsabban lehet haladni, ami köszönhető a magasabb megengedett sebességnek is. Ezzel nagy mértékben csökkenthető a menetidő, ami egyeseknek kifejezetten kedvező helyzetet teremthet.
Sajnos az autópályáknak is megvannak a maguk veszélyei, viszont vannak olyan esetek, amik nem bizonyulnak ezzel kapcsolatban annyira sajátosnak. Ilyen például egy defekt, ami városban is bárhol, bármikor előfordulhat. A különbség annyi, hogy pályán veszélyesebbnek minősül egy ilyen szituáció, ami elsősorban a nagyobb sebességnek tudható be. Megvan az esélye akár egy nagyobb karambolnak is, ezért nem árt elővigyázatosnak, körültekintőnek lenni.
Bizonyos lépésekkel hatékonyan fel lehet lépni a defekttel szemben, érdemes ezekről tájékozódni, illetve odafigyelni rájuk, ugyanis nagyon súlyos eseteket lehet meggátolni.
Hogyan lehet eredményesen elkerülni a defektet az autópályán?
1. Rendszeres gumiabroncs ellenőrzés
A rendszeres gumiabroncs ellenőrzéssel sokat lehet tenni a defekt megelőzésének érdekében. Hetente, vagy legalábbis kéthetente, továbbá a hosszú utak előtt tanácsos megvizsgálni a gumiabroncsok nyomását. Mindenképp hideg guminál kell megtenni, mert így lehet valós képet kapni az állapotokról.
A helyes értékekről könnyen lehet tájékozódni a jármű használati útmutatójában, az ajtóoszlopon vagy a kesztyűtartóban megtalálható címkén. A nem megfelelő nyomás, legyen szó alacsonyról vagy magasról, rontja a stabilitást, növeli az üzemanyag fogyasztást is, így nem csupán a defekt szempontjából kockázatos. A pótkerék nyomása ugyanilyen lényeges tényező, azt pedig évente legalább egyszer javasolt ellenőrizni.

2. Abroncs életkora
Azzal számolni kell, hogy a gumiabroncsok anyaga az idő előrehaladtával folyamatosan öregszik. Ez akkor is így van, ha nem sokat használják az emberek a járműveiket. A legnagyobb és legismertebb márkák gyártói azt javasolják, hogy függetlenül a gumik állapotától, legalább tíz évente célszerű lecserélni az abroncsokat.
Ennek alapján tanácsos fejben tartani azt, hogy az ember pontosan mikor vásárolta meg az adott gumikat, így pedig nem érhetik kellemetlen meglepetések a sofőröket az autópályán történő közlekedés során.
3. Nem egyenletes kopás
Ha az abroncs belső vagy külső vállrésze gyorsabban kopik, mint a mintázat másik része, az emberek biztosak lehetnek abban, hogy nem szakszerűen lett beállítva a kerékösszetartás. Hogy negatív vagy pozitív kerékösszetartással áll szemben az ember, azt az abroncsok helyzetéből, szögállásából lehet megállapítani.
A diagnózis mindkét esetben ugyanaz: a kerekek hosszanti síkja nem párhuzamos a gépkocsival. Negatív összetartás esetén a gumik első része távolabb esik egymástól, ilyenkor pedig gyorsabban kopik a belső vállrész.
Pozitív kerékösszetartásnál éppen az ellenkezője fedezhető fel, vagyis a kerék hátsó részei közelebb esnek egymáshoz, mint az elsők, emiatt a külső vállrész használódik el rövidebb időn belül. Ha a vezető túl gyorsan hajt fel fekvőrendőrre, vagy padkára, akkor károsodhat a futómű vagy a felfüggesztések beállítása változhat meg, vagyis eltérhet a gyári előírástól a kerekek helyzete. Ezért kell óvatosan, megfelelő szögben megközelíteni a különböző tereptárgyakat, így ezen problémák könnyedén megakadályozhatók.
Ha mégis bekövetkezne a baj, ne aggódjon, mert non-stop gumiszervizünk készen áll arra, hogy rövid időn belül, rugalmasan segítséget nyújtson. A defektjavítást mindig a követelményeknek megfelelően végezzük el. A gumiszerelés velünk a legjobb kezekben lesz.

Amennyiben igénybe venné a nonstop defektjavítást, forduljon hozzánk bizalommal a megadott elérhetőségeinken!